Monday, 27 September 2010

Seven causes

All human actions have one or more of these seven causes: chance, nature, compulsions, habit, reason, passion and desire.
Aristotle



Sain uuden blogger-tunnustuksen JenniKelta (kts. blogini linkkilista reunassa ->). Kannattaa tsekata kyseinen blogi, mitä ihanimpia kuvia ja kuvituksia! (Lahden tyttöjä, kyllä huomaa, että Muotsikassa on lahjakasta väkeä :) )

Ja koska viimeksi aika-ulottuvuus-syistä en ehtiny pureutua seitsemään eri tunnustukseen minusta, kiskaisen nyt Aristoteleen mukaisesti koosteen itsestäni.

Chance: Olen maailman huonoin voittamaan mitään kilpailuja ja yleensäkin minun nakittaminen Onnettareksi on tuhoon tuomittu missio. Tästä huolimatta olen anonyymi arpalipukkeiden ostaja.

Nature: Luonnoltani olen impulsiivinen, äkkipikainen ja nopea leppyjä. Mutta noin luonteen ohi luontokysymyksiin, kaikista viherpiiperryksistäni huolimatta Akilleen kantapääni ympäristön kanssa on kuumat, pitkät suihkut, joista poden henkistä krapulaa.

Compulsions: Olen pakko-oireisen peloissani siitä, että jonain yönä varas hiippailee sisälle, joten saatan tarkistaa ulko-oven lukon ja ikkunat noin 3 kertaa illassa. Kotoota poistuessani ja nukkumaan mennessä tarkistan, että hella on poissa päältä (ns. "nolla-nolla-nolla-nolla -syndrooma"

Habit: Aamulla herätessäni minulla on tapana avata ensin kone ja katsoa läpi sähköposti, facebook, blogi ja sääennuste - tässä järjestyksessä. Aamu heittää häränpyllyä, jos aamurutiini rikkoutuu (kts. edellinen kohta)

Reason: Järkeily ei ole ikinä ollut vahva puoleni, ei niin missään asiassa. Tämä pätee kaiken yliluonnollisen pelkäämisestä loogiseen päättelyyn. Pelkään vieläkin katsoa peiliin ollessani yksin kotona, koska pelkään näkeväni jonkun muun itseni lisäksi ja en uskalla nukkkua jalka tai käsi sängyn ulkopuolella - järkevistä (?) syistä.

Passion: Aku Ankka -temperamentistani huolimatta olen tullut usein lopputulokseen, että intohimosta on hyötyä useassa asiassa elämässä, kuten projekteissa ja koulunkäynnissä. Temperamenttini myös tekee minusta lojaalin ystävän ja olen valmis puolustamaan läheisiäni sekä ihanteitani viimeiseen asti.

Desire: Mielitekoni ja tahtoni ovat moninaiset, vaihtelevat ja usein hyvin vahvat. Muutama vakkari on kuitenkin jäänyt: Rakastan avokadoa, tahdon joskus matkustaa Irlantiin ja aion adoptoida lapseni tai ryhtyä sijaiskodiksi.

Näiden detaljien siivittämänä laitan palkinnon kiertoon seuraavilla mahtaville blogeille, joita kuikuilen usein:

Neuleaddiktio
Minä itte!
Diutun Kirjaimia
sitä tätä tota
Unelmia ja Lankaa
(täältä olen ekan palkintoni saanut, mutta tahdon nyt muistaa vastavuoroisesti)

3 comments :

Inka said...

Kiitos palkinnosta :) Piristi päivääni!

Heli said...

Mitä mitä mitä! Sainko ensimmäisen palkintoni! Kiitos!!! :)

diutu said...

Vau, ensimmäinen miullekin. Kiitoksia!

Ehkä uskallan tulla kurkkaamaan mitä on työn alla kun seuraavan kerran bongaan siut kampukselta puikot kädessä...